Αρχική

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
UNREAD_POSTΔημοσιεύτηκε: Δευτ 04 Απρ 2022, 03:56 
Χωρίς σύνδεση
Site Admin
Site Admin
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 08 Ιαν 2008, 14:48
Δημοσιεύσεις: 10554
Προς κληρικό που επιβάλλει μασκοφορία εντός του Ναού (πρότυπο ανοικτής επιστολής προτρεπτικής προς μετάνοια)
(Επειδή αρκετοί Αδελφοί ανά την Ελλάδα εξέφρασαν παράπονα ότι στις Ενορίες τους δέχθηκαν πιέσεις μέχρι και διώξεις από Ιερείς, και Αρχιερείς ακόμη, για την υποχρεωτική μασκοφορία, δημοσιεύω το παρακάτω πρότυπο επιστολής ώστε να χρησιμοποιηθεί από τους Αδελφούς καταλλήλως - να γραφτούν τα στοιχεία του διώκτη Κληρικού και να εκτυπωθεί και μοιραστεί σε όλο το ποίμνιο. Καλή μετάνοια!).

Προσφώνηση (π.χ. Σεβ. Δέσποτα ή Αιδεσιμώτατε Πάτερ κ.λπ.), ευλογείτε.


Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, η μόνη Κεφαλή της Εκκλησίας, ζητά την μετάνοια από όλους τους δούλους Του, δηλαδή και από τους κληρικούς και από τους λαϊκούς. Μέσα σε αυτήν την περίοδο μετανοίας, όπως είναι η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, Σας στέλνουμε την παρούσα επιστολή για να συνεισφέρουμε στην οικοδόμηση της μετάνοιας αυτής μέσα σε όλους μας.

Παρακαλούμε θερμώς να μελετήσετε τις θέσεις μας και εάν πιστεύετε ότι σφάλλουμε κάπου να μας υποδείξετε τα λάθη μας ώστε να διορθωθούμε. Όπως καταλαβαίνετε το ζήτημα δεν είναι προσωπικό, αλλά εκκλησιαστικό. Για αυτό και ζητούμε αγιογραφικά και πατερικά επιχειρήματα και όχι παπικά συνθήματα περί τυφλής υπακοής· αν πιστεύαμε σε μια τέτοια «υπακοή» δεν θα κάναμε ανυπακοή στη Σύνοδο των Αρχιερέων του 1924 που αποφάσισε την εισαγωγή του Νέου Ημερολογίου!

Η στάση, η συμπεριφορά και εν γένει τα τελούμενα μέσα στους ιερούς ναούς καθορίζονται από την Αγία Γραφή και τους Ιερούς Κανόνες των Αγίων Συνόδων, καθώς και από την Ιερά Παράδοση και την πράξη της Εκκλησίας.

Γνωρίζουμε λοιπόν ότι μέσα στο ναό όλοι πρέπει να στεκόμαστε μετά φόβου (διότι «φοβερὸς ὁ τόπος οὗτος· οὐκ ἔστι τοῦτο ἀλλ᾿ ἢ οἶκος Θεοῦ, καὶ αὕτη ἡ πύλη τοῦ οὐρανοῦ»[1]), οι ιερείς να επιτελούν την Λειτουργία νηστικοί[2], οι ψάλτες να ψάλλουν με σεμνότητα[3], οι λαϊκοί να μην εισέρχονται στο Ιερό Βήμα[4], οι γυναίκες να καλύπτουν με μαντήλι το κεφάλι τους[5], όλοι να κοινωνούν[6] και λοιπά.

Πουθενά δεν υπάρχει ούτε ρήση στην Αγία Γραφή, ούτε Ιερός Κανόνας, ούτε παράδοση που να αναφέρει τη λήψη «μέτρων υγιεινής» (όπως η μασκοφορία) μέσα στο ναό, για τον οποίο μάλιστα ο Αρχιερέας στην αρχιερατική ευχή των εγκαινίων έχει προσευχηθεί ως εξής: «κατάστησον αὐτὸν λιμένα χειμαζομένων, ἰατρεῖον παθῶν, καταφυγὴν ἀσθενῶν»!

Και όχι μόνο δεν αναφέρονται τέτοια μέτρα, αλλά ακριβώς το αντίθετο συνέβαινε όπως γνωρίζουμε από τους ασθενείς που προσέρχονταν ανεμπόδιστα στους ναούς εκατοντάδες χρόνια τώρα, αλλά και όπως μας αποκαλύπτει ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος γράφοντας τα εξής συγκλονιστικά προς εκείνον που βρίσκεται στον ναό: «Αν, ίσως, ο αδελφός, που στέκεται κοντά σου, είναι σωματικώς άρρωστος και βήχει ή πτύει συνεχώς, μη ενοχλείσαι απ’ αυτόν. Σκέψου ότι πολλοί αφιερώθησαν εις την υπηρεσίαν λεπρών και αρρώστων, δια να κερδίσουν από αυτό πολλά πνευματικά, και να μάθουν εκ πείρας την αγάπην και την συμπάθειαν (προς τους ασθενείς). Και συ, άλλωστε, αφού φορείς το ίδιον σώμα, ευρίσκεσαι κοντά εις τας τοιαύτας ασθενείας, αν και προς το παρόν το σώμα σου είναι υγιές από φιλανθρωπίαν του Θεού· δι’ αυτό μη υπερηφανεύεσαι εις βάρος του αρρώστου, αλλά να φοβάσαι μη πάθεις τα ίδια και χειρότερα· και με την συμπάθεια προς τον αδελφό σου προφύλαττε τον εαυτόν σου»[7].

Κι όμως, στη δική μας περίπτωση, δεν έχουμε απλά λήψη μέτρων με τη μασκοφορία (την οποία εμείς πάντως ανεχτήκαμε σεβόμενοι τους αδύναμους αδελφούς μας και υπακούοντας στο αποστολικό «ὁ μὴ ἐσθίων τὸν ἐσθίοντα μὴ κρινέτω»[8]), αλλά επιβολή αυτής! Και αυτή η επιβολή είναι το πρώτο σφάλμα.

Το δεύτερο σφάλμα, είναι πως εκδιώξατε αδίκως από τον ιερό ναό μέλη της Ενορίας παραβαίνοντας τον λόγο του Κυρίου «τὸν ἐρχόμενον πρός με οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω»[9]. Και λέμε αδίκως διότι ακόμη και σε περίπτωση που παραβαινόταν η διδασκαλία της Εκκλησίας (π.χ. γυναίκα ακάλυπτη ή με παντελόνι ή βαμμένη), δηλαδή ακόμη και τότε που θα υπήρχε δίκαιος λόγος, δεν θα ήταν σωστό να υπάρξει τέτοια εκδίωξη και να σκανδαλιστεί η ψυχή του καθενός «ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανε»[10].

Το τρίτο και θλιβερότερο σφάλμα, είναι πως απειλήσατε πως αν δεν υπακούσουν τα εν λόγω μέλη στην εντολή εκδιώξεώς σας θα διακόψετε την Θεία Λειτουργία! Οι προπάτορές μας, οι ηρωϊκοί εκείνοι κληρικοί μας που αντιστάθηκαν στην ημερολογιακή καινοτομία, θεωρούσαν τεράστιο αμάρτημα και δεν δέχονταν επουδενί να διακοπεί η Θεία Λειτουργία, ακόμη και όταν οι χωροφύλακες εισέβαλλαν μέσα στο ναό και απειλούσαν με τα περίστροφά τους να τους σκοτώσουν! Και τώρα, εν καιρώ ειρήνης, να απειλεί ο ίδιος ο γνήσιος ορθόδοξος ιερέας ότι θα διακόψει το Μυστήριο αν δεν υπακούσουν στην άδικη προσταγή του;

Στην Αγία Τράπεζα, άγιε πάτερ, δεν σφαγιάζεται το δικό σας σώμα, ούτε χύνεται το δικό σας αίμα, αλλά το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ο κληρικός είναι υπηρέτης του Χριστού και δανείζει τα χέρια του στον Κύριο για να προσφερθεί το Μυστήριο. Δεν είναι ο ιερέας (ή ο αρχιερέας) κυρίαρχος του Μυστηρίου, αλλά λειτουργός. Για αυτό και δεν έχει δικαίωμα να διακόψει την Θεία (του Θεού δηλαδή) Λειτουργία ή να εμποδίσει από τη Θεία Κοινωνία, όποιον το επιθυμεί, κατά την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων («πλάνη καί αἵρεσίς ἐστι τό κωλύον καί διώκειν τούς πιστούς τῆς θείας Τραπέζης ὅτε βούλοιντο»[11]).

Κάνουμε έκκληση να λήξει το θέμα αυτό και να ακολουθήσουμε όλοι μας την Ορθοδοξία, η οποία σέβεται το αυτεξούσιο του πιστού και δεν επιβάλλει πράγματα που αντιβαίνουν στην διδασκαλία της. Προσευχόμαστε να κατανοήσετε και να διορθώσετε τα ως άνω σφάλματά σας και να επιδείξετε έμπρακτη μετάνοια αφήνοντάς μας να επιστρέψουμε στην Ενορία δίχως καταπίεση στο ζήτημα της μασκοφορίας.

Πλησιάζει η Μεγάλη Εβδομάδα και η Ανάσταση του Κυρίου και όποιος επιθυμεί την διαίρεση του σώματος της Εκκλησίας είναι με το μέρος του Ιούδα, όχι του Χριστού.

Μετά της εν Κυρίω οφειλομένης αγάπης,

(Υπογραφή)


[1] Γεν. κη΄ 17.

[2] ΚΘ΄ Κανών της Πενθέκτης.

[3] ΟΕ΄ της Πενθέκτης.

[4] ΞΘ΄ της Πενθέκτης,

[5] Α΄ Κορ. ια΄ 5.

[6] Θ΄ Αποστολικός Κανών.

[7] Ευεργετινός, Υπόθεσις ΙΑ΄, ΣΤ (εκδ. Επισκόπου Οινόης Ματθαίου Λαγγή, σελ. 174).

[8] Ρω. ιδ΄ 3.

[9] Ιω. ϛ΄ 37.

[10] Ρω. ιδ΄ 15.

[11] Αγίου Αθανασίου του Παρίου, Επιτομή των θείων δογμάτων, 1806.


ΠΗΓΗ
https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2022/04/blog-post_3.html

_________________

«Σταυρός, ο φύλαξ πάσης της οικουμένης.
Σταυρός, η ωραιότης της Εκκλησίας.
Σταυρός, βασιλέων το κραταίωμα.
Σταυρός, πιστών το στήριγμα.
Σταυρός, αγγέλων η δόξα
και των δαιμόνων
το τραύμα»


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com